underhållningsvåld

Publicerad 2013-10-07 10:36:00 i Allmänt,

Underhållningsvåld är någonting vi alla blir utsatta för i samhället, vare sig det är i TV, filmer eller spel. Det är ett effektivt verktyg för att skapa spänning och göra oss känslomässigt medverkande i karaktärerna. Och framför allt är det ett enkelt sätt att frambringa huvudrollens betydligande summa badassness. Många ser det här som någonting negativt, och det kan det självklart vara i vissa fall. Men jag personligen tror att det är mer positivt än negativt, jag tror att man kan lära sig en hel del av underhållningsvåldet, eftersom vi människor är beroende av att ta risker och utmana, det förbjudna är alltid mest spännande. Där av tror jag att underhållningsvåld är en bra grej. Det är ju inte så att underhållningsvåldet kommer att förvandla dagens ungdom till hjärntvättade seriemördare som går bärsärkagång med brandyxor i närmaste köpcenter.
Grejen är att det har pågått forskning om det här i flera år, sen underhållningsvåldet tillkom, och man har aldrig kommit fram till något riktigt resultat. Och det är på grund av att resultatet varierar så måycket från person till person. Därför tycker jag att det är fel att folk/grupper vill stoppa underhållningsvåldet, de vill att vi ska skärpa våra cencurregler, det är redan åldersgränser på våldspel och då är det föräldrarnas val om barnen får spela det eller ej. För det är ju det som alla pratar om, att det är de stakars barnen som mår dåligt av det här, men det är då föräldrarna måste ta tag i deras roll som förälder och säga emot om de märker att det blir för mycket för barnet.

Man kan se det här från så många olika håll, jag är faktist väldigt skev om det här, men jag tycker som sagt inte att man ska stoppa underhållningsväldet, men där emot uppmuntra föräldrar att hålla hårdare på regler och åldersgränser om det märker att barnet påverkas negativt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

KATEGORIER

ARKIV

PENUMERERA OCH DELA