syns du inte så finns du inte...

Publicerad 2014-01-27 11:03:13 i Allmänt,

... är ett uttryck som sagts bland marknadsförare de senaste femtio åren. Det betyder att man som individ, företagare eller organisation måste marknadsföra sig för att "synas" på arbetsmarknaden eller för att locka kunder. 

Tack vare det här har det blivit stor konkurrans mellan politiker, journalister, företag, forskare, privatpersoner etc.
Och det märks mycket väl tycker jag, man ser det nästan varje dag. Ett exempel är nu när många ska beställa studentmössor, då syns minst 10 olika företag som säljer ute på de sociala medierna, och då överdriver jag inte. De skriver deras rabatter och hur mycket man får ut av köpet om man handlar hos just dem. 
Detsamma är när det är dags för val, då gör politikerna allt för att man ska få bra tycke om dem. Och jag kan tänka mig partierna kommer satsa mycket på den nya generationen som nu kommer få rösta. Jag tror också att de sociala medierna är till stor hjälp i sådana här sammanhang, både när det gäller val och studentmössor. 

Och vi som går sista året på gymnasiet får hem flera olika broschyrer från flera olika högskoler och universitet på posten varje vecka. Det är också något som universiteten och högskolorna måste göra för att synas och för att folk ska välja att studera just deras utbildningar.

Företagen och organisationerna ställer oss inför val hela tiden och vi möter det dagligen, fast vi kanske tänker inte på det. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

KATEGORIER

ARKIV

PENUMERERA OCH DELA